کلاد ماینینگ چیست؟

در مطالبی جداگانه در مورد نحوه استخراج بیت کوین توضیحاتی ارائه کردیم و گفتیم که استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کار ‍چندان راحتی نیست و همیشه استخراج کننده را به سود دلخواه نمی‌رساند. چراکه مشکلاتی مانند تعرفه بالای برق صادراتی، نوسانات قیمت ارز، سختی شبکه و همچنین نبود مهارت، زمان و یا پول کافی جهت سرمایه‌گذاری، در پیش روی استخراج کنندگان قرار دارد.

استخراج ابری یا کلود ماینینگ (Cloud Mining)، علاوه بر رفع این مشکلات، فرصت کسب سود بدون نیاز به خرید سخت افزار یا راه‌اندازی سیستم‌های ماینینگ را فراهم کرده است. به ساده ترین بیان، کلود ماینینگ به فرآیندی گفته می شود که برای استخراج ارزهای دیجیتال، قدرت پردازش دستگاه‌های ماینینگ دیگر را اجاره ‌می‌کنید.

در این روش شما قدرت پردازش دستگاه‌های متصل بهم که در یک مزرعه استخراج (mining farms) مجهز قرار گرفته‌اند را با مبلغ مشخصی خریداری کرده و پس از انجام فرآیند ماینینگ توسط این سرورها و دستگاه‌ها، ارز دیجیتال بدست آمده به کیف پول شما منتقل می‌گردد. مزیت این سیستم این است که کاربر درگیر مسائل و هزینه‌های جانبی عملیات استخراج نخواهد شد و به اندازه قدرت پردازشی که کرایه می‌کند، سهمی از سود استخراج را دریافت می‌کند.


مزایا و معایب استخراج ابری


مزایا

  • نیازی به استفاده از تجهیزات پر سر‌و‌صدای استخراج رمزارزها در خانه نخواهید داشت
  • نیازی به خرید سخت افزارهای گران قیمت استخراج نخواهید داشت
  • هزینه برق اضافی پرداخت نخواهید کرد
  • با مشکلات راه‌اندازی سیستم تهویه تجهیزات مواجه نخواهید شد
  • با مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌های استخراج مواجه نخواهید شد
  • دردسر خرید یا فروش تجهیزات ماینینگ را نخواهید داشت

معایب

  • خطر کلاهبرداری و تقلب در نحوه‌کار و میزان درآمد شرکت ارائه دهنده کلود ماینینگ وجود دارد.
  • سود کمتری نسبت به فرآیند عادی ماینینگ بدست می‌آورید
  • احتمال توقف عملیات استخراج به‌دلیل تغییر قیمت ارزهای دیجیتال درحال استخراج وجود دارد
  • نبود کنترل و انعطاف‌پذیری
  • روش استخراج را یاد نخواهید گرفت

بازدهی کلود ماینینگ چقدر است؟ 


استخراج ارزهای دیجیتال همواره دارای ریسک‌ها و مخاطرات فراوانی است که اگر از آن‌ها مطلع باشید و بتوانید تصمیمات درستی بگیرید، کسب سود شما را تضمین می‌کند. یکی از نکات مهم در محاسبه میزان سود استخراج ابری این است که قراردادهای انجام کلود ماینینگ در برخی از سایت‌های ارائه کننده این خدمات، در چند ماه ابتدایی سودآور هستند اما بعد از افزایش سختی شبکه (mining difficulty)، میزان سود شما بطور محسوسی کاهش می‌یابد، یکی از دلایل این اتفاق کاهش قیمت ارز دیجیتال استخراج شده می‌باشد.

برای حل این مشکل می‌توان درآمد حاصله از استخراج بیت‌ کوین را مجددا برای خرید هش (hash) جدید اختصاص داد، در واقع باید قراردادهای استخراج بیشتری از سرویس کلود ماینینگ خریداری کنید. لازم به ذکر است که با اینکار نمی‌توان سود یا زیان احتمالی را بصورت دقیق محاسبه کرد. بنابراین یکی از دلایل زیان کردن در استخراج ابری را به می‌توان به وجود ریسک کلاهبرداری و عدم مدیریت صحیح مربوط دانست. برای اطمینان از سایت‌های ارائه کننده خدمات استخراج ابری، ابتدا باید در شبکه های اجتماعی در مورد سرویس مورد نظر خود تحقیق کنید و از کارشناسان این حوزه نظر خواهی کنید. چراکه سرمایه گذاری در سرویس‌ها و وبسایت‌های استخراج ابری، مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری نیازمند صرف زمان برای بررسی دقیق است.

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ها

4 دیدگاه‌ها

  • لعنت بهت ممدجورجی واقعاواس کسی که بخوادکاملاقانع کنندس…
    چننا شاسکول درخواست دادن ناحالا؟
    macofeeاخه؟

  • ینی خدااااا بود??
    خداییش هم بهتر از این نمیشد به خلق الله از همه جا بیخبر فهموند انقد شاسکول و زودباور نباشید.
    یه تستی هم بود که از روی میزان تقاضا بفهمی اگه بعداً اون زیر بار اون وسوسه که همیشه قلقلکت میده بری، پتانسیل کاسبی حوزه چقدره??

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آخرین دیدگاه‌ها

بایگانی‌ها

دسته‌ها